Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić? (4 dni)

2 zjazdy po 2 dni. Katowice lub Wrocław lub Rzeszów
Szkolenie – Nauka dorosłych, Autoprezentacja, Wystąpienia publiczne, Mowa ciała.

Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić? (4 dni)

2 zjazdy po 2 dni. Katowice lub Wrocław lub Rzeszów
Szkolenie – Nauka dorosłych, Autoprezentacja, Wystąpienia publiczne, Mowa ciała.

Wystąpienia publiczne, ciekawe prezentowanie treści oraz skuteczne szkolenie pracowników to poważne wyzwania przed którymi stoi wiele osób w firmie począwszy od zarządu, a skończywszy na trenerach wewnętrznych. Nie wszyscy mają predyspozycje do wystąpień publicznych, ale każdy może się tego nauczyć. Na tym właśnie skoncentrowane jest szkolenie „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?”.

Dla kogo to szkolenie?

  • Członkowie zarządu
  • Managerowie wszystkich poziomów
  • Osoby zajmujące się w firmie prowadzeniem prezentacji
  • Trenerzy wewnętrzni i kandydaci na nich

Czego się nauczysz na szkoleniu?​

  • Rozwijanie umiejętności publicznego prezentowania pomysłów i przekonań
  • Wyćwiczenie łatwości efektywnego prezentowania produktu, przekazywania koncepcji i projektów różnym grupom odbiorców.
  • Nabycie kompetencji przygotowania i przeprowadzenia prezentacji, tak aby osiągnąć zamierzony cel
  • Zdobycie umiejętności zwracania uwagi słuchaczy i zapobiegania ich znużeniu
  • Wyrobienie łatwości radzenia sobie z obiekcjami słuchaczy, odpowiadania na pytania, wyjaśniania wątpliwości

Korzyści:

  • Zdobycie wiedzy na temat wystąpień publicznych, prezentacji multimedialnych oraz zasad szkolenia dorosłych
  • Nabycie umiejętności potrzebnych do pełnienia funkcji trenera wewnętrznego
  • Wzrost pewności siebie w czasie wystąpień publicznych

Dane szczegółowe o szkoleniu

Tytuł szkolenia

Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić? (4 dni)

Kod usługi szkoleniowej

O/WYS/A/4/WT

Termin rozpoczęcia szkolenia

Miejsce szkolenia:

Katowice lub Wrocław lub Rzeszów

Szkoleniowiec:

Aktualna cena:

Cena do ustalenia w zależności od terminu realizacji oraz liczebności grupy (minimum 6 uczestników)

Program szkolenia. 2 zjazdy po 2 dni szkoleniowe.

DZIEŃ 1z4 (Zjazd pierwszy) 

Moduł I – Jak uczą się dorośli?

  • Trzy podstawowe zasady uczenia się dorosłych
  • Bariery w uczeniu się dorosłych
  • Rola trenera/szkoleniowca
  • Etapy nabywania kompetencji
  • Style uczenia sią
  • Kiedy uczenie się dorosłych jest skuteczne?
  • Metody szkolenia

Moduł II – Czym jest autoprezentacja?

  • Jak nadać atrakcyjną formę treści szkolenia?
  • Funkcje autoprezentacji
  • Skuteczne taktyki autoprezentacji
  • Efekt pierwszego wrażenia i jego wpływ na szkolenie

    DZIEŃ 2z4 (Zjazd pierwszy)

    Moduł III – Komunikacja w czasie szkolenia

    • Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi podczas wystąpień
    • Zasady udanej dyskusji
    • Elementy merytorycznej dyskusji
    • Aktywne słuchanie
    • Reguła dopasowania i podobieństwa/efekt kameleona
    • Funkcje i wykorzystanie parafrazy

    Moduł IV – Mowa ciała. Wystąpienia publiczne

    • Jak rozpocząć wystąpienie, prezentację, szkolenie?
    • Spójność gestów
    • Sygnały niewerbalne (świadomość ich oddziaływania na uczestników)
    • Bazowe elementy wystąpienia
    • Rola kontaktu wzrokowego
    • Proksemika, czyli szacunek dla przestrzeni własnej i uczestników
    • Ton i modulacja głosu
    • Budowanie pewności siebie w czasie szkoleń, prezentacji i innych wystąpień publicznych

    DZIEŃ 3z4 (Zjazd drugi)

    Moduł V – Narzędzia wpływu podczas wystąpień

    • Metoda konsekwentnego stawiania granic
    • Zasady wywierania wpływu
    • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w czasie szkolenia?

    Moduł VI – Prezentacja i jej struktura

    • Zasady udanej prezentacji
    • Struktura prezentacji
    • Nawiązywanie kontaktu ze słuchaczami
    • Narzędzie nowoczesnej prezentacji (banki darmowych zdjęć, gadżety prezentacyjne, programy do przygotowania prezentacji, aplikacje do obróbki grafiki)
    • Umiejętność argumentowania i przekonywania (co zrobić, gdy brakuje mi wiedzy lub argumentów?)
    • Pomoce wizualne podczas wystąpień i prezentacji
    • Umiejętność atrakcyjnej prezentacji danych liczbowych/statystycznych
    • Praca z głosem

    DZIEŃ 4Z4 (Zjazd drugi)

    Egzamin

    • Ostatni dzień szkolenia przeznaczony jest na egzamin
    • Uczestnicy przygotują 20-minutowe szkolenie i zaprezentują je na forum grupy
    • Każdy uczestnik otrzyma informację zwrotną na temat swojej pracy

    HARMONOGRAM GODZINOWY

    Dzień 1

    • Godzina rozpoczęcia: 10.00
    • Godzina zakończenia: 18.00
    • Liczba godzin: 8

    Dzień 2

    • Godzina rozpoczęcia: 09.00
    • Godzina zakończenia: 17.00
    • Liczba godzin: 8

    Dzień 3

    • Godzina rozpoczęcia: 09.00
    • Godzina zakończenia: 17.00
    • Liczba godzin: 8

    Dzień 4

    • Godzina rozpoczęcia: 09.00
    • Godzina zakończenia: 17.00
    • Liczba godzin: 8

    Łączna liczba godzin szkoleniowych: 32 

    Kto poprowadzi szkolenie?

    dr Wiktor Tokarski 

    Obszar specjalizacji

    Rozwój kompetencji managerskich. Budowanie relacji interpersonalnych. Wpływ komunikacji na życie i biznes. Motywacja i automotywacja. Ograniczające przekonania. Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Zarządzania zasobami ludzkimi. Komunikacja i doskonalenie zawodowe. Coaching managerski. Rozwiązywanie konfliktów. Inteligencja emocjonalna. Budowanie efektywnych zespołów. Przywództwo.

    Doświadczenie zawodowe

    • Pierwsze kroki na sali szkoleniowej stawiał w 2008 roku prowadząc szkolenia dla średniej kadry managerskiej jednego z największych polskich banków. W między czasie obronił doktorat z socjologii i prowadził liczne projekty z zakresu rozwoju osobistego.
    • Przez kilka lat zdobywał doświadczenie jako manager, dyrektor zarządzający, a także wykładowca akademicki.
    • Współpracował z takimi markami: BZWBK (obecnie Santander Bank), Instytut Rozwoju Biznesu (obecnie: IBD Business School), TU Allianz Polska, TimeTrend, Riff, Montblanc, Noble Place oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

    Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług

    Od 2017 roku przeprowadził ponad 1800 godzin szkoleniowych, 1100 godzin coachingu indywidualnego i grupowego oraz ponad 100 godzin executive coachingu.

    Wykształcenie

    • Doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii. 
    • Coach  (Szkoła Profesjonalnego Coachingu w Instytucie Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego, Kraków).
    • Trener biznesu (IBD Business School, Warszawa)
    Wiktor Toarski

    Referencje

    Firmy i marki dla których pracowaliśmy

    Gdzie i kiedy odbędzie się szkolenie?

    Adres:

    dogodne dla Państwa miejsce szkoleniowe - do ustalenia

    Data i godzina rozpoczęcia:

    do uzgodnienia - możliwa realizacja w dni powszechne oraz w weekendy

    Co otrzymujesz w ramach szkolenia?

    • Udział w 4 warsztatowych dniach szkoleniowych (2 zjazdy po 2 dni) w komfortowych salach, w samym centrum Katowic
    • Sporą dawkę wiedzy teoretycznej oraz ćwiczenia i warsztaty praktyczne
    • Komfortowy udział w szkoleniu w max. 10 osobowej grupie! Szkolenie realizowane z zachowaniem wytycznych GIS i Ministerstwa Rozwoju dot. COVID19. 
    • Drukowane materiały szkoleniowe potrzebne do przeprowadzenia szkolenia
    • Prezentacja użyta w czasie szkolenia w pliku pdf
    • Przepyszny obiad – do wyboru dania mięsne, rybne lub wegetariańskie + napoje do obiadu
    • Serwis kawowy – kawa, soki i ciastka
    • Certyfikat ukończenia szkolenia

    CENA ZA SZKOLENIE NIE OBEJMUJE:

    • Noclegów uczestników,
    • Przejazdów,
    • Dodatkowych kosztów wynikających z udziału w szkoleniu.

    CENA ZA TO SZKOLENIE TO:

    3000,00 zł netto za osobę (cena regularna)
    +5% rabatu przy udziale 2 osób z jednej firmy
    +10% rabatu przy udziale 3 osób z jednej firmy

    Cena promocyjna „first minute” z rabatem -650,00zł = 2350,00 zł netto za osobę.  Cena „first minute” obowiązuje dla biletów opłaconych nie później jak 7 dni przed szkoleniem. Decyduje data księgowania środków na koncie organizatora. Promocja first minute nie łączy się z rabatowaniem dla większej ilości osób z jednej organizacji. 

    KOD USŁUGI SZKOLENIOWEJ: 
    O/WYS/A/4/WT-

    Dodatkowe informacje dla uczestników.

    Udział w szkoleniu możliwy jest poprzez rejestrację i zrealizowanie płatności w jednym z 3 wariantów, wg. Państwa potrzeb:

    1. Rejestracja online poprzez system ecommerce w serwisie internetowym: www.sos.edu.pl
      Uczestnik zobowiązany jest do zarejestrowania się na szkolenie online poprzez stronę internetową i zrealizowanie płatności elektronicznie poprzez BLIK, Przelew elektroniczny lub kartę kredytową (operatorem płatności jest system Dotpay). Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest zaksięgowanie wpłaty na koncie bankowym organizatora, najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
    2. Rejestracja poprzez wypełnienie druku formularza zgłoszeniowego – poprzez przesłanie wypełnionego, podpisanego i opieczętowanego skanu formularza na adres mailowy biuro@sos.edu.pl, dalej zrealizowanie płatności przelewem bankowym na podstawie przesłanej faktury pro-forma. Potwierdzeniem udziału w szkoleniu jest zaksięgowanie wpłaty na koncie bankowym organizatora, najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
    3. Dla rejestracji pracowników instytucji publicznych, urzędów centralnych lub samorządowych, administracji publicznej i innych instytucji oraz organizacji pozarządowych gdzie płatność z góry za szkolenie jest proceduralnie niemożliwa dopuszczalne jest uregulowanie opłat za udział pracownika po szkoleniu na podstawie przekazanej w ostatnim dniu szkolenia faktury VAT (zazwyczaj brutto=netto, na podstawie Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm. – art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) z terminem płatności 14 lub 21 dni. Uprzednio konieczna jest rejestracja pracownika poprzez przesłanie wypełnionego, podpisanego i opieczętowanego skanu formularza na adres mailowy

     

    Organizacja szkoleń w dobie COVID19.
    Szkolenie realizowane jest zgodnie z aktualnymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju oraz GIS i
    przygotowanymi przez nas wytycznymi – przesyłanymi od uczestników szkoleń. Każdy z uczestników
    jest zobowiązany do przesłania przed udziałem w szkoleniu oświadczenia:
    Oświadczam, że zapoznałam/em się z powyższymi wytycznymi. Oświadczam, że w ostatnich dwóch
    tygodniach nie chorowałam/em , nie miałam/em objawów świadczących o ryzyku zachorowania na
    covid19 oraz nie miałam/em bezpośredniego kontaktu z osobą, u której potwierdzono zachorowanie
    na covid19.

     

    ORGANIZATOR SZKOLENIA:

    ŚLĄSKA ORGANIZACJA SZKOLENIOWA SP. Z O.O. S.K.
    Al. Roździeńskiego 188, 40-203 Katowice
    tel. 660 910 950 lub 880 635 558
    KRS: 0000824241  |  NIP: 9542812420  |  REGON: 385511044

    MERYTORYCZNIE O SZKOLENIU.

    Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?

    W każdej firmie i organizacji przychodzi taki moment, że pracownik, manager, czy właściciel firmy staje przed wyzwaniem zaprezentowania jakiś treści, albo poprowadzenia wewnętrznego szkolenia. Niektórzy czuję się w takich sytuacjach jak ryba w wodzie, a niektórzy unikają ich jak ognia. Szkolenie „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?” przeznaczone jest dla jednych i drugich. Ci, którzy uwielbiają wszelkiego rodzaju wystąpienia publiczne w czasie szkolenia będą mogli przyjrzeć się swojemu warsztatowi i to, co robią uczynić jeszcze lepszym. Ci zaś, którzy z wystąpieniami publicznymi, szkoleniami i prowadzeniem prezentacji mają duży kłopot, w czasie 4-dniowego szkolenia, poznają różne sposoby jak wzmocnić się w tym zakresie kompetencji i zmniejszyć lęk przed występowaniem na forum publicznym.

    Szkolenie „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?” odbywa się w czasie dwóch zjazdów, z których każdy trwa dwa dni. W ciągu trzech dni uczestnicy zapoznają się z podstawowymi zasadami dotyczącymi prowadzenia szkoleń, prezentacji i wystąpień publicznych, a w dniu czwartym przystąpią do egzaminu, w czasie którego w życzliwej atmosferze będą mogli zaprezentować swoje umiejętności w czasie krótkiego szkolenia.

    Jak uczą się dorośli?

    Uczenie dorosłych to zupełnie inny sposób przekazywania wiedzy. O ile o dzieciach można mówić, że są tabula rasa (czystą tabliczką), na której można zapisywać nowe informacje i kodować wiedzę, o tyle dorośli posiadają już spory zasób wiedzy i doświadczenia w wielu dziedzinach życia, także w tych, w których wydaje im się, że są niekompetentni.

    Uczenie dorosłych to proces, który polega na wydobywaniu z nich wiedzy, którą już posiadają, konfrontowaniu jej z wiedzą, której jeszcze nie posiadają i wzmacnianiu obu tych obszarów. W czasie każdego wystąpienia publicznego, prezentacji czy szkolenia, na sali znajdują się ludzie, którzy w prezentowanym temacie już coś wiedzą, dlatego dobry trener, czy osoba występująca publicznie robi wszystko, aby tę wiedzę wydobyć, pokazać, uporządkować i wzbogacić.

    Czym jest autoprezentacja?

    Gdybyśmy – po krótce – mieli odpowiedzieć na pytanie: „Czym jest autoprezentacja?” to moglibyśmy powiedzieć, że jest to sztuka świadomego zarządzania tym, jak widzą i odbierają nas inni ludzie. Trener, czy – w ogóle – osoba występująca publicznie musi efektywnie budować swój wizerunek. Musi być więc świadomy tego jak odbierają go inni.

    Na szczęście autoprezentacją można zarządzać. Potrzebna jest do tego wiedza, a także otwartość na informację zwrotną (feedback) od innych. W czasie szkolenia „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?” uczestnicy szkolenia nie tylko zdobędą wiedzę na temat budowania swojego wizerunku i autoprezentacji, ale przede wszystkim będą mogli „zobaczyć” siebie oczami innych.

    Komunikacja w czasie szkolenia

    Komunikacja należy do tych kompetencji, które są kluczowe w relacjach interpersonalnych, a jeśli możemy mówić o jakichś kluczowych kompetencjach w czasie szkoleń, wystąpień publicznych czy prezentacji to z pewnością komunikacja jest najważniejszą z nich.

    W czasie szkolenia „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?” uczestnicy będą mieli okazję przyjrzeć się swojej komunikacji, doświadczyć tego jak ważną rolę pełni ona w czasie wystąpień publicznych oraz poznać narzędzia, które będą bardzo pomocne w prowadzeniu ciekawych szkoleń, prezentacji i innych wystąpień publicznych.

    Mowa ciała w czasie wystąpień publicznych

    Drugim składnikiem skutecznej komunikacji jest komunikacja niewerbalna, czyli mowa ciała. Osoba podejmująca się występować publicznie i prowadzić szkolenia powinna dążyć do jak największej samoświadomości w tym zakresie, a także pracować nad tym, by jej mowa ciała, czyli komunikacja niewerbalna była spójna z tym, co będzie wypowiadać za pomocą swoich ust (komunikacja werbalna).

    Budowanie wizerunku profesjonalnego szkoleniowca i osoby występującej publicznie to praca nad tym, aby nasze ciało nie przeszkadzało w czasie wystąpień publicznych. Dlatego właśnie ten temat jest jednym z proponowanych uczestnikom szkolenia „Jak występować publicznie, prowadzić ciekawe prezentacje i skutecznie szkolić?”.

    Narzędzia wpływu podczas wystąpień publicznych

    Celem każdego wystąpienia publicznego jest wywieranie wpływu na słuchaczach. Czy istnieją jakieś sposoby/narzędzia, które mogą pomóc w tym, aby szkolenie, prezentacja, czy inne wystąpienie publiczne przyniosło realizację tego celu? Oczywiście! Na szkoleniu poznamy kilka podstawowych zadań wywierania wpływu, ale też odpowiemy na pytania jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, które będziemy spotykać na salach szkoleniowych. No, bo jak poradzić sobie z uczestnikiem, który nieustannie zadaje pytania? Jaką postawę przyjąć wobec osoby wycofanej i czującej się nieswojo? Jak pracować z małymi grupami i jak radzić sobie z dużą grupą odbiorców?

    Prezentacja multimedialna i jej struktura

    Prezentacja multimedialna to narzędzie obosieczne. Z jednej stronie może pomóc w prowadzeniu szkolenia lub innego wystąpienia publicznego, a z drugiej strony może je skutecznie „położyć”. Chyba każdy z nas uczestniczył przynajmniej raz w życiu w wystąpieniu publicznym kogoś, kto kurczowo trzymał się tekstu na slajdach, albo przygotował taką prezentację, która zamiast skupiać uwagę odbiorców na tym, co mówiła osoba prezentująca – skupiała tę uwagę na tym, co działo się na ekranie. W czasie szkolenia uczestnicy nauczą się profesjonalnej prezentacji treści, a także posiądą wiedzę na temat najczęściej występujących błędów przy konstruowaniu prezentacji. Poznają też taką strukturę prezentacji, która pomoże im zarządzać uwagą odbiorców szkolenia.

    Możesz lubić także…